نحوه تمیز کردن لنز دوربین آیفون | 3 راه برای پاک کردن دوربین آیفون

نحوه تمیز کردن لنز دوربین آیفون | 3 راه برای پاک کردن دوربین آیفون

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

نحوه تمیز کردن لنز دوربین آیفون | 3 راه برای پاک کردن دوربین آیفون
بازدید : 778

 

لنزهای دوربین آیفون معمولا گرد و غبار می شوند و با اثر انگشت لکه می شوند. خوشبختانه، تمیز کردن آسان است. می توانید از هوای فشرده برای حذف گرد و غبار و اثر انگشت استفاده کنید، در حالی که لکه ها را می توان با یک پارچه میکروفیبر تمیز کرد. در برخی موارد، گرد و غبار می تواند زیر لنز دوربین گیر کند. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را به محل سرویس اپل ببرید زیرا اگر بخواهید آن را باز کنید، ممکن است خود کاور آسیب ببیند.

روش 1 از 3: تمیز کردن گرد و غبار

هوای فشرده بخرید که حاوی مواد افزودنی شیمیایی نباشد. می توانید هوای فشرده را از فروشگاه های سخت افزاری خریداری کنید. محصولی را انتخاب کنید که فقط از هوا و بدون مواد شیمیایی استفاده کند. مارک هایی مانند Dust Off و Blow Away را انتخاب کنید. 

هوای فشرده شده را از طریق لنز خارج کنید. صفحه نمایش آیفون به اندازه کافی قوی است، اما نباید خطری از طرف ما ایجاد کند. فشار هوای فشرده بسیار قوی است. هنگام دمیدن هوای فشرده به لنز دوربین آیفون، نازل را حداقل 30 سانتی متر از صفحه دور نگه دارید. این کار را تا زمانی که تمام گرد و غبار از روی صفحه پاک شود ادامه دهید.

اگر گرد و غبار در دوربین گیر کرد، با تکنسین اپل تماس بگیرید. گاهی اوقات هوای فشرده نمی تواند گرد و غبار را از لنز پاک کند. می توانید آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید، اما اگر این کار جواب نداد، احتمالاً گرد و غبار زیر لنز دوربین گیر می کند. برای رفع این مشکل باید از تکنسین اپل استفاده کنید. برای تعمیر دستگاه خود به نزدیکترین مرکز خدمات اپل بروید

یک تکنسین واجد شرایط اپل می تواند قفل آیفون را باز کند و صفحه نمایش را از داخل دستگاه تمیز کند. سعی نکنید خودتان آیفون خود را جدا کنید، مگر اینکه قبلاً تجربه زیادی در کار با محصولات اپل داشته باشید. اگر بخواهید خودتان آن را جدا کنید، ممکن است دستگاه آسیب دیده و گارانتی شما را باطل کند. اگر دستگاه تحت گارانتی باشد، تکنسین به صورت رایگان آن را تعمیر می کند.

روش 2 از 3: اثر انگشت و لکه را پاک کنید

یک پارچه میکروفیبر تهیه کنید. اگر اثر انگشت یا لکه های دیگری روی صفحه نمایش گوشی وجود دارد، از یک پارچه میکروفیبر برای تميز كردن لنز دوربين ايفون استفاده کنید. می توانید یک پارچه میکروفیبر را از فروشگاه های سخت افزاری خریداری کنید. بافت این پارچه می تواند به راحتی اثر انگشت و لکه را از بین ببرد.

به جای پارچه میکروفیبر از دستمال مرطوب مرطوب مانند پاسئو استفاده نکنید. بافت ممکن است در طول فرآیند تمیز کردن لنز پاره شود و خراشیده شود یا به لنز بچسبد. به آرامی لنز را پاک کنید. پارچه میکروفیبر را از بسته بندی آن جدا کرده و با استفاده از آن به آرامی سطح لنز دوربین آیفون را پاک کنید. لنز را در صورت نیاز پاک کنید تا لکه های سرسخت و اثر انگشت پاک شود.

سعی کنید از محصولات شیمیایی روی صفحه نمایش آیفون استفاده نکنید. برای تمیز کردن صفحه آیفون نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. در واقع، محصولات پاک کننده می توانند به صفحه نمایش تلفن همراه آسیب برسانند. برای تمیز کردن دستگاه خود از یک پارچه میکروفیبر بدون آب یا محصولات اضافه شده استفاده کنید.

روش 3 از 3: لنزها را تمیز نگه دارید

گوشی را رو به پایین و دوربین را رو به بالا قرار دهید. هر بار که تلفن همراه خود را زمین می گذارید، سعی کنید دوربین را بالا نگه دارید. این کار از تماس دوربین با خاک روی میز یا زمین جلوگیری می کند.

گوشی خود را در مکانی امن در کیف یا جیب خود قرار دهید. هنگام نگهداری آیفون در جیب یا کیف، دستگاه را از اشیاء خطرناک دور نگه دارید. در حالت ایده آل، تلفن های همراه باید در محفظه مخصوص خود در کیف یا کیف شما نگهداری شوند. تلفن خود را از اشیاء ساینده مانند کلیدها که می توانند لنز دوربین را خراش دهند، دور نگه دارید.

کاور آیفون بخرید. کاور آیفون به محافظت از صفحه نمایش و لنز دوربین گوشی کمک می کند. Otterbox یکی از برندهای قوی ترین کاور آیفون است، اما برند EyePatch دارای یک پوشش قابل استفاده برای لنز دوربین است. اگر زیاد از دوربین خود استفاده می کنید، برند EyePatch می تواند برای محافظت از لنز دوربین گوشی شما ایده آل باشد. یکی از معایب این محصول قیمت بالای آن است. می توانید پوشش مورد استفاده در سایت هایی مانند Olx یا Tokopedia را پیدا کنید.

جمع بندی

گوشی را در مکانی تمیز نگه دارید. هنگام نگهداری تلفن همراه در خانه، بهتر است آن را از انواع آلودگی ها دور نگه دارید. تلفن همراه را روی یک سطح تمیز نگه دارید تا از آلودگی هایی که می توانند لنز گوشی را لکه دار نکنند. به عنوان مثال، تلفن های همراه را نباید در حمام یا میز آشپزخانه کثیف نگه داشت.

 

منبع: smartphone-photography


نویسنده :
تاریخ : جمعه 8 مهر 1401 ساعت : 9:50
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید